dimarts, 22 de maig del 2012

Carabobo FC

·
Que felicidad recordar el Campeonato Nacional de Liga de 1971. ¡Que equipazo teníamos, que plantel de jugadores, que gran cuerpo técnico!

Esa temporada, ya lejana en el tiempo, quedará para siempre en nuestro recuerdo.
Por muchos años que pasen, nada podrá borrar nuestra satisfacción, ni el orgullo que para la ciudad de Valencia, la tercera más grande del país,  y para su región supuso esa liga. Fuimos la envidia de todos, tocamos la gloria, fuimos un equipo respetado, temido y al mismo tiempo admirado por nuestros rivales, desde el segundo clasificado al último. Porque el primer puesto, esta vez, fue para nosotros. Salimos campeones.
Después vinieron años duros, difíciles, incluso lo impensable, el descenso al infierno de la segunda división, cuando pocos años antes habíamos sido campeones.

Llegaron otros jugadores, otros técnicos, otros dirigentes. El mundo del fútbol cambió, casi nada era como antes, por cambiar, cambiaron nuestros colores y hasta nuestro nombre. Pasamos de ser el Valencia a ser el Carabobo, cosas de los nuevos tiempos.
Pero hay algo que nadie podrá cambiar: nuestra historia y ese campeonato de 1971. Cuando fuimos los mejores.
Por cierto, como si de una casualidad del destino se tratase, ese mismo año a 7.367 kilómetros de distancia, otro equipo de fútbol, también llamado Valencia ganó su cuarta liga, pero esa historia todos ustedes ya la conocen.



El Carabobo FC, és el club de futbol més representatiu de la ciutat de València (Veneçuela). Va ser fundat al 1964 amb el nom de “Valencia Futbol Club”, adoptant al 1997 el seu nom actual. En eixe moment es va decidir el canvi de denominació i del color de la seua indumentària.
 
A nivell esportiu el club ha guanyat un campionat de primera divisió, l'any 1971, un de segona divisió i dos Copa de Veneçuela. Des dels anys 80, per la seua inestabilitat econòmica, esportiva i administrativa, l’equip ha alternat la primera amb la segona divisió del futbol veneçolà. Esta passada temporada ha militat a la primera divisió, la pròxima ho farà a la segona al no haver pogut mantenir la categoria.


Josep Bosch
Soci i accionista del València CF
·

6 comentaris:

Anònim ha dit...

Hem d'agermanar-nos ja mateix!

Fran

Anònim ha dit...

Enorme !!!!

Molt gran, Josep. Des de ja, el Carabobo FC té un seguidor més.

Un saludo
Jose Miguel Lavarías.

Anònim ha dit...

Je je je je, que gran Josep, estic en Fran tenim que agermanar-nos.

En alguna ocasió despres d'algun partit podríem posar-nos el nom de Carabobo... però als aficionats

Ells si que ficaven el F.C darrere del nom del equip...

PEPELU.

Anònim ha dit...

genial història.

amunt carabobo!!

BT

Anònim ha dit...

El Carabobo va tindre l´orgull de tornar als seus origens.
Valencia FC és l´origen del nostre club.

Anònim ha dit...

El Carabobo no va tornar als seus origens. Va ser al contrari, canvia de nom i d' equipació, renunciant a la denominació i als seus colors fundacionals.

Josep Bosch